Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna wraz z Partnerami otworzyła w Gdańskim Parku Naukowo – Technologicznym nowy rozdział cyfrowej gospodarki. Inauguracja Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych otworzyła dostęp do bezpłatnych, specjalistycznych usług związanych z wdrożeniem innowacji cyfrowych dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Rewolucja informatyczna i informacyjna nie omija portów morskich. Narzędzia Przemysłu 4.0 trafiają do portów, które już od dawna są nie tylko miejscem przeładunków i uszlachetniania towarów ale również działalności przemysłowej najwyższej jakości. A właściwie nawet od zawsze.
5 i 6 marca młodzież szkół średnich i studenci mieli okazję spotkać się ze 120 wystawcami w czasie 2. Edukacyjnych Targów Kariery EDU OFFSHORE WIND.
W hali Amber Expo wystartowała dziś druga edycja targów edukacyjnych Edu Offshore Wind, kierowanych przede wszystkim do młodzieży szkolnej i studentów. Po zeszłorocznym udanym debiucie organizatorzy spodziewają się jeszcze większego zainteresowania.
Motywem przewodnim VI edycji Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego będzie rozmowa o sztucznej inteligencji oraz nowoczesnych rozwiązaniach energetycznych dla gospodarki morskiej. Podejmiemy dyskusję na temat cyfrowych bliźniaków - technologii opartej w dużej mierze na symulacjach, modelach matematycznych i Internecie Rzeczy.
Branża stoczniowa specjalizująca się w budowie dużych jachtów dla indywidualnych klientów dynamicznie się rozwija. Dzięki temu powstają coraz większe jednostki, które mają spełniać wymagania postawione przez przyszłego właściciela, nie ustępujące rozmiarami statkom oraz okrętom. Chcąc wybić się w tym sektorze austriacka firma Migaloo wprowadziła do swojej oferty... łodzie podwodne, przywodzące na myśl projekty rodem z filmów czy książek science fiction.
Indie intensywnie przekształcają duże i małe porty w centra logistyczne przyjazne dla środowiska. Rząd Indii przedstawił niedawno szereg inicjatyw mających na celu zachęcenie do stosowania ekologicznych technologii w portach. W 2024 r. programy wchodzą w życie przy istotnym wsparciu rządu w Delhi. Jest to szerszy program rozwoju żeglugi Indii ogłoszony przez indyjskie Ministry of Ports, Shipping & Waterways (MoPSW).
Dekarbonizacja floty rozpędza się wraz z zamówieniami na nowe statki. I choć to w stoczniach europejskich powstaje wiele innowacyjnych konstrukcji, beneficjentami wydatków armatorów na dekarbonizację flot są stocznie azjatyckie. Głównie to chińskie i koreańskie, które otrzymują na tacy nowe technologie. Porty morskie muszą wciąż inwestować w obsługę statków zasilanych energią z nabrzeża i bunkrowanych paliwami alternatywnymi.
Działalność człowieka coraz wyraźniej widać na morzach i oceanach – wynika z najnowszych badań. Trzy czwarte dużych statków rybackich nie jest śledzone przez żadne publiczne systemy monitoringu, wiele z nich łowi na wodach chronionych. Lawinowo wzrasta też liczba morskich farm wiatrowych i platform wiertniczych.
Estonia postawiła na ekologię i ogłosiła, że najnowszy prom rozpocznie wprowadzanie do eksploatacji nowej generacji statków energooszczędnych. Prom z napędem elektryczno-wodorowym wprowadzony zostanie na początek na połączenie Virtsu-Kuivatu. Na start Estonia pozyskała 40 mln euro ze środków Europejskiego Funduszu Modernizacyjnego oraz wpływów z handlu emisjami CO2.
Koniec ery CTV z napędem na paliwa kopalne?
Obserwowali porty? Oskarżeni o szpiegostwo na rzecz Rosji stanęli przed sądem
Arkadiusz Marchewka: Stocznia Szczecińska "Wulkan" z gigantyczną stratą za ubiegły rok
To będzie jeden z największych włoskich okrętów. Zwodowano Atlante
Rozpoczęło się holowanie kontenerowca M/V Dali z miejsca katastrofy w Baltimore
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować